Co to jest GIS?
W obecnych czasach najpowszechniejszymi narzędziami wspomagającymi człowieka są komputery. Służą one między innymi do gromadzenia danych opisujących pewne obiekty i zjawiska istniejące w otaczającym nas świecie. Dane, które opisują nie tylko cechy obiektów i zjawisk, ale także ich położenie w przestrzeni, nazywamy danymi geograficznymi. Geograficzne Systemy Informacyjne służą do gromadzenia, przetwarzania, przechowywania i analizy danych geograficznych. GIS składa się przede wszystkim z odpowiedniego oprogramowania i sprzętu, zgromadzonych danych, stosowanych algorytmów i procedur pozyskiwania informacji.
Firmy z branży FMCG stają na co dzień przez zadaniami związanymi z wyprodukowaniem, dostarczeniem i sprzedaniem swoich produktów. Najczęściej produkty te oferowane są w bardzo wielu punktach sprzedaży zaś działy handlowe firm dzielą Polskę na regiony operacyjne. Częstą praktyką jest także zatrudnianie przedstawicieli handlowych odpowiedzialnych za konkretne strefy sprzedaży i punkty handlowe. Wszystkie te zadania związane są z przestrzenią geograficzną!
Oferujemy narzędzia, które pomagają w stworzeniu optymalnej i skutecznej sieci sprzedaży. Oprogramowanie MapInfo Professional oraz mapy cyfrowe pozwalają na naniesienie wszystkich sklepów gdzie produkty firmy są dostępne. Mapy podziału administracyjnego wraz z danymi demograficznymi wskazują gdzie istnieje większy potencjał rynku. Czy występuje korelacja przestrzenna pomiędzy lokalizacją sklepów i potencjałem? Nie da się tego zbadać inaczej niż analizując dane na mapach.
Weryfikacja efektów handlowych może być przeprowadzona dzięki przedstawieniu danych sprzedażowych na mapie cyfrowej - np. wielkości i struktury sprzedaży w regionach działania handlowców. Taka prezentacja znacznie ułatwia analizę danych. Pozwala także zauważyć ukryte dla formy tabelarycznej zależności przestrzenne. Spadek sprzedaży? A może w zasięgu działania tego handlowca pojawiła się konkurencja?...